2018-11-08 11:07:00 Učimo učiti Petaši (ali i svi ostali:)) trebaju stalno istraživati, učiti i isprobavati koje vještine učenja im najviše odgovaraju. Što se s više mogućnosti upoznaju i što više dobrih savjeta čuju, veća je vjerojatnost da će ponešto od toga i primijeniti u učenju. U okviru međupredmetne teme Učiti kako učiti psihologinja ih upoznaje s izradom umnih mapa, a knjižničarka s organizacijom znanja i izvora znanja; od rada na tekstu, kako se sprijateljiti s knjigama i zašto google nije rješenje za sve... Znanja nisu samo informacije nego i vještine. Raspravljali smo o planiranju učenja i upravljanju vremenom. A koji su to kradljivci vremena? Nema sumnje, najveći smutljivac od svih je - mobitel. Naravno da ne govorimo o uređaju za uspostavu poziva, niti o suradniku u učenju, već o svakodnevnom smartphoneu, igrački. Zbog njega svi dobri savjeti o učenju padaju u vodu, jer sveprisutni mobitel ometa koncentraciju i smanjuje produktivnost učenja. Rješenje je jednostavno - kad se uči, od pametnog telefona se treba oprostiti, treba ga ostaviti u drugoj prostoriji. Zašto nije dovoljno da je stišan ili isključen? Stručnjaci tvrde da se ometanje događa i nesvjesno, čak i kad se mobitel ne koristi.* (*U nedavnom istraživanju o utjecaju mobitela na kognitivne sposobnosti, studenti koji su ostavili mobitele u drugoj prostoriji bolje su prošli na kognitivnim testovima od onih koji su mobitele imali na stolu ili u torbi, iako ih nisu koristili.) Roditelji, potez je na vama. I mi odrasli teško odolimo čarima pametnih telefona, a kako je tek (zaljubljenom) osnovnoškolcu koji domaćoj zadaći treba dati prednost nad cijelim svijetom zabave koji mu se nudi na dlanu? Teško je i djetetu koje nema nikakve poteškoće s pažnjom i koncentracijom, ali ako ima, mobitel treba još pažljivije dozirati. Zanimljiv članak o toj temi pročitajte ovdje i dogovorite se sa svojim djetetom za pravila. Claudia Tarle, mag.bibl. |
Osnovna škola Petra Kanavelića Korčula |