« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g.
(pogledaj album starih fotografija)
Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!
Ovaj osvrt iz pera predsjednice Provedbenog povjerenstva nastao je s namjerom da se Lidrano učini još boljim i da se pomogne školama domaćinima koje će se ubuduće prihvaćati organizacije...
Što je ove godine na Lidranu bilo drugačije nego inače?
Kako su tekle pripreme, koje su obveze škole domaćina, što su radila povjerenstva (provedbena i prosudbena) i što bi se još bolje moglo napraviti dogodine?
Osjećam se prilično umorno, ali je vrijeme za slaganje dojmova i reakcija na ovogodišnji, ipak drugačiji Lidrano.
Međuopćinska smotra LiDraNo 2012. osnovnih i srednjih škola održana je 31. siječnja u Osnovnoj školi Petra Kanavelića i Domu kulture Liburna. Po prvi put nakon dosta godina okupili su se u gradu Korčuli najbolji literarni, novinarski i dramski stvaratelji s otoka Korčule i Lastova. “Mladi imaju unutarnju kreativnu snagu…“, napomenuo je ravnatelj škole Berislav Ćurković prilikom otvaranja i najavio izmjene u organizaciji ovogodišnje smotre.
Naime, potaknuti novim uputama o provedbi Lidrana koje se nalaze na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje, pripremu ove razine organizirala je škola domaćin, Osnovna škola Petra Kanavelića, a prema odluci županijskog Odjela za društvene djelatnosti. Svim članovima Provedbenog povjerenstva koje je imenovala županija dostavljen je poziv u kojemu je predložen plan aktivnosti, a posebno je istaknuta potreba za imenovanjem članova Prosudbenih povjerenstava od strane svake škole sudionika za literarno, novinarsko i dramsko-scensko stvaralaštvo koji su izvan same škole. Prema uputama o provedbi natjecanja Lidrano, Povjerenstva za prosudbu čine učitelji hrvatskoga jezika i osobe koje dobro poznaju vrstu stvaralaštva koju prosuđuju. Uz učitelja povjerenstvo čine priznati umjetnici (glumci, književnici, redatelji, novinari..), a u povjerenstvu moraju biti najmanje dva člana koji se profesionalno bave područjem koje prosuđuju. Dakle, naš cilj je bio sastaviti neovisno Povjerenstvo za prosudbu radova. Stigao je prijedlog za člana povjerenstva iz škole u Žrnovu i škole u Blatu, te iz srednje škole u Korčuli.
Škola domaćin odmah je osnovala tim za provedbu Lidrana (Berislav Ćurković, Claudia Tarle, Ivica Fabris, Luči Farac, Ljubica Milošević, Katarina Curać, Mirjana Jeličić, Abel Brčić, Franica Jeričević, Željka Ivošević i Snježana Matić iz srednje škole) i krenulo se s pripremama. Nakon sastanka u knjižnici dogovoren je hodogram koji je uključivao svečano otvaranje i svečani program, uređenje scene, prikupljanje svih radova i prijavnica, pripremu letka i programa, organizaciju prostora, dočeka i rasporeda sati, pripreme domjenka, sastava i prostora za rad povjerenstava i okruglih stolova, pripremu plakata, najava i vijesti za radio i za web stranice.
Donesena je odluka o sastavu povjerenstava, i to posebno za svako područje stvaralaštva kako bi prosuđivanje bilo što kvalitetnije, a učenici imali više vremena za sudjelovanje na okruglom stolu. O tome su obaviješteni svi članovi Provedbenog povjerenstva i sve škole sudionice.
Vrijeme je prošlo u pripremama pa je 31. siječnja stigao brzo.
Nakon tople dobrodošlice uz sok i kolače u učionici hrvatskog jezika, učenici su sa svojim učenicima- domaćinima imali sat vremena za šetnju gradom, a učenici koji su pripremili dramsko- scenske točke s pratnjom upućeni su u dvoranu Doma kulture. Za to vrijeme Povjerenstvo za prosudbu literarnih radova radilo je u knjižnici, a Povjerenstvo za novinarske radove u učionici fizike. Nakon toga održani su okrugli stolovi na kojima su sudjelovali učenici sa svojim komentarima i pitanjima. Bilo je to jako dobro iskustvo u kojemu su učenici mogli raspravljati sa stručnjacima o svojim radovima.
Gđa Darinka Krstulović, članica Prosudbenog povjerenstva za literarne radove je prokomentirala kako ju je „veselilo vidjeti koliko potencijala i ljubavi za pisanu riječ imaju naša djeca“, a za radove je napisala „da su veoma zreli, ponekad začuđujuće za svoj uzrast, iskreni, puni prekrasnih slika, a u temama okrenuti moru, zemlji i kamenu iz kojega su iznikli… Trebalo bi poticati učenike da još više njeguju lokalni govor…„
Predložila je da bi radove bilo dobro i pročitati s čime se slažemo jer osim objavljivanja na stranicama škole publika nije bila u prilici čuti radove. Članice povjerenstva su bile Mara Burmas, Darinka Krstulović, Snježana Matić i Milojka Skokandić.
Povjerenstvo za novinarsko stvaralaštvo također je održalo okrugli stol na kojemu su pohvaljeni pojedini radovi, a učenici potaknuti da se i dalje nastave baviti ovim stilom pisanja koji postaje sve popularniji među mladima. Povjerenstvo je zaključilo kako radovi potiču na razmišljanje, ističu društveni angažman, osjeća se razumijevanje za ljudske teškoće te se jako dobro dočarava atmosfera u reportažama. Povjerenstvo su činile Lana Filippi Brkić, Romana Crnac i Dora Mikelić.
Dramsko scenski dio započeo je svečanim programom u kojemu je sudjelovao Zbor glazbene škole Luke Sorkočevića, područnog odjela Korčule te mladi glazbenici, a vidjeli smo i ulomak iz predstave Oli gremo oli ne gremo u Evropu koji su izveli mladi glumci uduge Lipa rič iz Lumbarde. To je bio izvrstan uvod za pojedinačne scenske nastupe, a šarmantni voditelji Tina i Branimir vodili su nas kroz nastupe skupnih dramsko- scenskih točaka. Ja sam uživala, a vjerujem i publika. Bilo je svečano, zabavno, raznoliko i kako kažu naši gledatelji „na nivou“ kulturnog događaja kojim bi se ponosile i veće gradske sredine. Na kraju programa zapljeskali smo i učenicima iz Lastova koji zbog određenih okolnosti nisu mogli doći.
Nakon kratkog odmora učenici su se osvježili sokom i marendom i poigrali se u parku ispred dorane, a povjerenstvo je radilo svoj posao. Točno u 13.00 sati započeo je svečani dio zatvaranja Lidrana. Svi smo se okupili u dvorani, a predstavnici svakog povjerenstva pročitali su imena učenika i naslove radova koji idu dalje na županijsko natjecanje te su prokomentirali svaki uradak. Svi radovi objavljeni su na web stranicama naše škole.
Gđa Darinka Krstulović osvrnula se na literarne radove, gđa Lana Filippi Brkić na novinarske, a gđa Ivica Žaknić, na dramsko- scenske točke. Gđa Ivica je posebno istaknula hrabrost i drskost onih koji su nastupili na daskama koje život znače te iznijela komentare i ideje za poboljšanje. Na kraju je pozvala sve mlade da se okušaju i pokažu svoje talente u dramskom stvaralaštvu. Članovi povjerenstva za dramsko- scensko stvaralaštvo su još bili Franica Jeričević i Goran Duka.
Preporuke koje mogu uputiti na kraju svim budućim školama domaćinima i svim sudionicima natjecanja na ovom nivou odnosile bi se najviše na administrativni dio posla. Sva komunikacija moguća je e-mailom. Primijetila sam da bi bilo dobro prijavnice i radove poslati u dogovorenom formatu (word, veličina 12, dvostruki prored). Obvezno treba poslati obavijest o ukupnom broju radova s naslovima na svakom dokumentu (čestitke OŠ Blato, koja se pokazala kao škola s najviše iskustva), a novinarske radove poslati bez prijeloma, te svakako izbjegavati zaporke s naznakom mjesta odakle potječu. Svaki rad iz kategorije dramsko- scenskog stvaralaštva treba imati naslov djela i autora (pogotovo ako je adaptacija originalnog djela).
Svečani program lijepi je uvod u stvaranje atmosfere onima koji prvi nastupaju u pojedinačnim scenskim nastupima.
Povjerenstvo za literarne radove vrednuje najviše radova pa im treba osigurati više vremena, preporučamo da se sastanu dan ranije.
Okrugli stol je najvažniji dio cijele smotre. Htjeli mi to priznati ili ne pogled na istu stvar iz drugog kuta vrlo je zanimljiv! Nudi nam pogled u budućnost, otvara nove svjetove i ideje, a profesionalni članovi povjerenstava itekako tome doprinose. Hvala im na ozbiljnosti i uloženom trudu.
Zahvaljujem na kraju svim kolegicama i kolegama koji su doprinijeli realizaciji ovog zahtjevnog projekta u vrlo kratkom vremenu, a svim učenicima čestitam na uspjehu!
Svakako pročitajte nagrađene radove i posjetite naš kutak s učeničkim radovima s ovogodišnjeg školskog Lidrana.
Gordana Curać Depolo