preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petra Kanavelića Korčula

Login

Školski jelovnik

« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

 

Iz povijesti škole...

Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g. 

(pogledaj album starih fotografija)

Jelovnik

Kad zvoni?

Kad vozi bus?

Koliko vremena dnevno provodim za računalom?




 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 5. 2010.

Ukupno: 2615970
Ovaj mjesec: 6848
Ovaj tjedan: 579
Danas: 75

Javite nam se!

Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!

claudia.tarle@gmail.com

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mala matura?
Autor: Administrator , 10. 3. 2013.

Ante Jeričević

Pojam male mature podrazumijeva ispit koji se polaže po završetku 8. razreda osnovne škole (ispit zrelosti). Ispit može sadržavati sve važne predmete ili samo neke i pišu ga svi učenici. Ovih dana se postavlja jedno pitanje na koje je komplicirano dati odgovor: “Treba li u škole uvesti malu maturu?“

Na to pitanje se mogu dati samo dva odgovora „da“ ili „ne“. 

Prednosti ovog ispita su da učenici i njihovi nastavnici mogu vidjeti koliko su naučili, odnosno podučili zadano gradivo. Može se promatrati rad škola u svakoj školskoj godini, a u školama u kojima su učenici ostvarili lošije rezultate Ministarstvo može uvesti poboljšanja i tako olakšati rad učenicima i nastavnicima. Rezultati male mature pokazat će i kakvo je predznanje učenika za srednju školu. Zbog svega ovoga mala matura bi bila prikladna za osnovne škole.

klikni na opširnije


Nedostaci uvođenja male mature isto tako nisu nevažni. Kao prvo, sve škole u Hrvatskoj nemaju iste uvjete rada, a nastavnici nemaju jednaku stručni spremu. Škole u Zagrebu, Rijeci, Splitu i u drugim razvijenim gradovima mnogo su bolje i njihovi učenici i nastavnici imaju  bolje uvjete za rad za razliku od drugih manjih i područnih škola. Naročito je to izraženo na  otocima i u slabo razvijenim krajevima Hrvatske. Kao drugo, mala matura je za učenike veliki stres zbog opširnih i teških ispita kojima su učenici izloženi, a cjelokupno gradivo osnovne škole svrstava se „sve u jedan ispit“. I kao treće, ispit ne sadržava sve predmete i sva važna gradiva nego samo neke što je vrlo loše zbog sveukupnog predznanja važnijih predmeta za srednju školu i zbog školovanja u budućnosti. Naročito je to važno kod izbora budućeg zanimanja. Najbolja rješenja za ove probleme bila bi da se mala matura održi na samom kraju školske godine 8. razreda osnovne škole i da sadrži sve važne predmete ta da ispit ne bude prezahtjevan. Pripreme za malu maturu potrebno je započeti već u nižim razredima osnovne škole da se učenici bolje pripreme i da budu manje pod stresom. Potrebno je stalno vršiti kontrolu i poboljšanje uvjeta rada u školama. 

Moj odgovor na ovo pitanje ipak bi bio „ne“ zbog navedenih nedostataka i mogućih važnih posljedica za buduće školovanje djece i mladih. Mislim da kod nas još nisu stvoreni svi uvjeti za malu maturu, ukratko, mala se matura ne bi trebala uvesti u škole nego bi se trebale poduzeti razne mjere i  rješenja za što bolje uvjete u školi, boljem nastavnom gradivu i boljoj  stručnoj spremi nastavnika u svim školama u Hrvatskoj.

Izvor: „Veliki rječnik hrvatskog jezika“, Vladimir Anić, Novi Liber, Zagreb 2006.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju