« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g.
(pogledaj album starih fotografija)
Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!
našoj školi, u zadnjem tjednu veljače, obilježit će se 10. tjedan psihologije radionicama s roditeljima učenika trećih razreda na temu „Naša očekivanja i odgojni stilovi“.
Cilj radionica je razgovorom u krugu roditelja iznijeti njihova očekivanja od djeteta i škole te osvijestiti osobni roditeljski stil odgoja.
Kroz kraće predavanje roditelji će se upoznati sa važnijim stilovima odgoja i njihovim posljedicama, a nakon toga će u grupama rješavati određene odgojne situacije na koje nailazimo u školi.
Školska psihologinja, profesorica Ivica Fabris već dugi niz godina provodi takve radionice s roditeljima upozoravajući kako popustljivi odgoj koji sve više dominira u našem podneblju dovodi do ponašanja i osobina djece koja su u suprotnosti od željenih.
Većina roditelja tako očekuje da im djeca budu „sretna, vesela, samopouzdana, prijateljska, samostalna, da se lijepo druže i surađuju s drugom djecom, te da se dobro osjećaju u školi…" Popustljivi odgoj u kojem djeca rastu bez granica i bez pravila ponašanja (bez discipline!), prema mnogim istraživanjima dovodi do impusivnog i nekontroliranog, a ponekad i asocijalnog ili samouvjereno nametljivog ponašanja.
Djeca odgajana popustljivim stilom nisu uporna, odustaju već kod malo težih zadataka, nemaju samopouzdanja ni samostalnosti, a kad nije po njihovim željama znaju se ponašati prkosno i buntovno. Iako je odgoj prvenstveno u domeni roditelja, na tom planu nužno je partnerstvo škole i roditelja.
Svi zajedno, i kod kuće i u školi, trebamo težiti odgovornom roditeljstvu na koje nas uostalom obvezuju i dokumenti Vijeća Europe koje roditeljima nude smjernice za razumijevanje njihovih odgovornosti kao roditelja u 21. stoljeću.
Roditelji trebaju osigurati djetetu osnovnu njegu, sigurnost, emotivnu toplinu, ali i stimulaciju, vođenje i strukturu te emocionalnu stabilnost.
Iz ovoga je vidljivo kako nije lako biti roditelj 21. stoljeća!
To je zaista posao s punim radnim vremenom! Važno je djeci u svakoj dobi postavljati jasne i razumljive okvire i granice te unaprijed poznate posljedice za kršenje istih. Iznad svega, biti dosljedan i ponašati se kao dobri uzori. Tako ćemo djecu odgojem, a ne kažnjavanjem, učiti kako svijet funkcionira.
"Nestrpljenje, nepoznavanje i nerazumijevanje djetetovih individualnih i razvojnih potreba, kao i sve veći nedostatak vremena za bavljenje djetetom“ ističe psihologinja „dovodi do slabljenja odgojne funkcije suvremene obitelji i škole."
I za kraj, ali ne manje važno: djeca s granicama i strukturom su sigurnija, odrastaju emocionalno stabilnija, imaju bolju kontrolu svojih osjećaja, bolje se prilagođavaju zahtjevima situacije, samostalna su i samopouzdana i nisu rizična za kasniji loš utjecaj društva. A to je upravo ono što svi mi, odrasli, želimo.