« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g.
(pogledaj album starih fotografija)
Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!
Claudia Tarle, stručna suradnica knjižničarka, kontakt knjižnica / uredništvo web stranica claudia.tarle@gmail.com
Učenici 3.a su pročitali Vlak u snijegu i podijelili se u grupe, knjižničarka je pripremila kviz, a učiteljica je "glumila semafor" i zbrajala točne odgovore.
Iako kviz nije bio nimalo lagan, kad se uživa u čitanju knjige, znanje i zabava su zagarantirani!
Nije baš tako lako doći do knjižnice kao što bi se reklo iz naslova, jer su učenici 3.f sa svojim učiteljem Tomislavom Šestanovićem u PŠ Lumbarda, pa je sat u školskoj knjižnici pomalo i izlet iz Lumbarde u Korčulu.
Na red su došle dječje enciklopedije.Što ih čini drugačijima? Kakvih sve vrsta ima? Kako se služiti njima? Zašto su laganije od onih za odrasle i što je to kazalo... Ali prvo, kako se ono piše riječ enciklopedija i tko će brže?
U grupama smo straživali teme koje su nam zanimljive i o kojima se u dječjim enciklopedija može saznati puno toga. Lijepo je znati da su nekim učenicima upravo enciklopedije najdraže knjige za čitanje iz užitka.
Za više fotografija klikni na opširnije
Europe Direct, Informacijski centar u Korčuli odnedavno ima svoj kutak u školskoj knjižnici Osnovne škole Petra Kanavelića.
Možete sjesti i prolistati, istraživati ili posuditi najnovije publikacije koje vam pružaju sve važne informacije o Europskoj uniji.
S veseljem vas obavještavamo da su počele Čajanke s tetom Julijom! Sigurno se pitate kakve su to čajanke i tko je teta Julija?
Teta Julija je Julija Donaldson - jedna od najpoznatijih britanskih autorica za djecu. Slikovnice su joj privlačne, duhovite i vesele, imaju dobru poruku i odlične ilustracije. Uz njene priče puno je djece otkrilo ljepotu knjige i zavoljelo čitanje.
Klikni na opširnije!
Hvala Gradu Korčuli i gradonačelnici Niki Silić Maroević na čak 105 novih naslova u našoj školsku knjižnicu. Od srca hvala što nas pratite i dajete priliku svim učenicima da zavole čitanje i istraživanje uz prekrasna nova izdanja.
Kad knjižnica postane pravo, pravcato kino :))
Svjetski dan čitanja naglas obilježava se od 2010. godine prvu srijedu u veljači i obilježavamo ga gotovo od početka. Čitanje naglas je prekrasna, pomalo zaboravljena aktivnost, koju u školskoj knjižnici volimo slaviti često, tijekom cijele godine.
Ovaj put smo u 2.a imali 3 u 1: priču za uživanje, lektiru za razmišljanje i radionicu o toleranciji... Osim što smo uživali čitajući naglas, razgovarajući i zamišljajući Andersenovo Ružno pače, dobro smo razmislili o ruganju i prihvaćanju drugačijih od nas.
Zamislite samo kako bi nam život bio dosadan da smo svi isti i da svi isto razmišljamo?
Isprintajte letak ili samo otvorite sliku, pa u društvu roditelja pokušajte iskreno odgovoriti na svih deset pitanja.
Broj bodova koje osvojite odgovoriti će na sve vaše nedoumice.
Klikni na sliku!
Virtualni svijet je djetetu privlačan i zanimljiv i ono očekuje da i vas zanima taj njegov svijet. Kao i u drugim aspektima života, pokažite interes, ali i postavite granice, a umjesto zabrana zajedno određujte pravila i gradite povjerenje od najmlađe dobi.
Odgovornost je roditelja biti upoznat kakve sadržaje dijete konzumira. Naglasak treba staviti na kvalitetu - nije isto igra li djete edukativnu igricu koja ga uči razmišljati ili se preko ekrana izlaže prekomjernim podražajima koji dugoročno ne čine ništa dobro za njegovu pažnju i koncentraciju.
Uz preporuke o korištenju ekrana ovisno o dobi djeteta, vrlo je važna ravnoteža. Što je duže na računalu, potrebno je provesti i više vremena u igri na otvorenom, vrijeme koje dijete provede u igri na zraku treba biti bar duplo duže u odnosu na vrijeme koje provede pred ekranom.
Naravno da se od ovih preporuka može odstupati, ali s mjerom i izabrati prioritete. Nećemo djetetu dozvoliti da "visi" na mobitelu, ali mu nećemo ni uskratiti informatičke aktivnosti, zajedničko gledanje filmova, istraživanje za školu, čitanje e-knjiga, aplikacije vezane uz njihove interese i sl. dok god vodimo računa da dijete ispunjava svoje obveze, dovoljno se kreće, kvalitetno odmara i drži dogovora.
Izgradnja odnosa sigurnosti i povjerenja od malih nogu je dobar temelj za poslije, kad djeca poodrastu i budu tražila više privatnosti za sebe.
Preporuka roditeljima je da stalno razgovaraju s djecom o sadržajima koje gledaju i da koriste alate za roditeljski nadzor. Posebno jednostavni za korištenje su
Prošli tjedan posjetile su nas vrijedne studentice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu i održale čak četiri radionice s učenicima trećih i četvrtih razreda (3.a, 3.b, 4.a i 4.b).
Radionica „Dopusti mi da završim“ imala je za cilj poučiti djecu kako se ophoditi prema vršnjacima koji mucaju i s kojim se sve poteškoćama u govoru oni nose.
Ana Milat, Lara Mosić i Fani Šupić članice su Udruge studenata logopedije Logomotiva, sekcije za mucanje. Hvala što ste posjetile našu školu!
Referentna zbirka u knjižnici na jednom mjestu okupljai najvažnije knjige u kojima je organizirano ljudsko znanje – to su enciklopedije, rječnici, leksikoni, atlasi i slični priručnici. Služi da bi se brzo i jednostavno pristupilo osnovnim i pouzdanim informacijama.
Referentnu zbirku nazivamo još i priručna zbirka. Priručnike je mudro uvijek imati PRI RUCI...
Čini li vam se da ste pretjerano vezani za internet i društvene mreže? Kviz za testiranje ovisnosti o internetu, pomoći će ti u procjeni svojih navika korištenja interneta.
Uzmi olovku i komad papira i pokušaj potpuno iskreno odgovoriti na ovih 13 pitanja sa slike. Brojevi znače:
Povećaj sliku da ti je lakšei za svako pitanje zapiši broj za koji misliš da najbolje odgovara tvojim navikama. Uzmi u obzir sve, igranje igrica, dopisivanje s prijateljima, društvene mreže...
Zbroji svoje bodove i provjeri rezultat klikom na opširnije!
Školska knjižnica je najpogodnije mjesto za razredno istraživačko učenje. Suradničkim radom knjižničara i učitelja vodi se učenike kroz proces traženja informacija, od otkrivanja novih tema u dječjim enciklopedijama do pripremanja istraživanja u prirodi i u učionici.
Važno je način pretraživanja prilagoditi uzrastu, pogotovo danas kad je googlanje postalo rješenje za sve probleme.
Pronalazak informacija i pretraživanje različitih izvora znanja (tiskanih i digitalnih), vještina je koja se uči korak po korak i jedna je od najvažnijih za buduće uspješno učenje i život u informacijskom dobu.
Uživali smo na književnom susretu s francuskom spisateljicom Orianne Lallemand koja je u Korčulu stigla na poziv korčulanske knjižare Kutak knjiga i Francuskog instituta iz Zagreba. Nakon Korčule putuje u Split i Zagreb gdje vlada veliki interes za Vuka, sva su mjesta, uz najavu, već davno "rasprodana".
Orianne Lallemand je književna mama slavne serije slikovnica o neobičnom Vuku koji nije zločest i ima iste probleme i interese kao sva mala djeca.
Bio je pravi užitak slušati Orianne kako priča priču i razgovara s djecom na ugodnom i djeci neobičnom jeziku, a djeca su uz odličnu pomoć simultane prevoditeljice Stanke Amadeo super reagirala.
Nakon susreta književnica je u parku ispred knjižare potpisivala knjige, a zatim se družila i s odraslima kojima su u fokusu zanimanja djeca i slikovnice kao didaktičko sredstvo. Bilo je zanimljivo i ugodno, pozdravili su nas naša gradonačelnica i francuski ataše od kojega smo saznali da je cilj ove avanture približavanje francuskog jezika najmlađima.
Sigurna sam da će im ovaj dvojezični književni susret sa „živim, živcatim piscem“ ostati u dugom i lijepom sjećanju. Još jedna priča za kraj.
Ima li vaše dijete, dok uči ili piše zadaću, kraj sebe mobitel i usput se dopisuje s prijateljima i provjerava novosti na društvenim mrežama, uvjereno kako je odlično u multitaskingu i da ga to ništa ne smeta u učenju?
Krivo! Stručnjaci tvrde da ovakvo korištenje mobitela ozbiljno ometa koncentraciju i smanjuje produktivnost.
U nedavnom istraživanju o utjecaju mobitela na kognitivne sposobnosti, studenti koji su ostavili svoje mobitele u drugoj prostoriji su puno bolje prošli na kognitivnim testovima od onih koji su mobitele imali na stolu ili u torbi, iako ih nisu koristili ni jedni ni drugi.
Saznanje da je mobitel blizu, onemogućava potpunu posvećenost učenju. To znači da se ometanje događa na nesvjesnoj razini.
Čak i kad izvrše zadatak, zbog multitaskinga će razmišljati površnije, neće se udubiti i trebat će im više vremena.
I odraslima je, dok rade, teško zanemariti poruke, a posebno notifikacije koje nas obavještavaju čim netko reagira na našu objavu. Mnoštvo je razloga zašto je to djeci i mladima još puno teže.
Zato unaprijed dogovorite s djetetom pisanje zadaće bez uređaja.
Najbolje je mobitel u dogovoreno vrijeme ostaviti u drugoj prostoriji (nema nikakve koristi od stišavanja zvuka), ali svakako možete isplanirati kratke pauze za provjeriti društvene mreže ili poruke, ali tako da dijete ustane od stola na kojem piše zadaću, a ne da donosi mobitel za svoj radni stol.
Mali sažetak za sve koji žele istražiti naslove koji se mogu poslušati na portalu e-lektire.
Portal je nedavno promijenio izgled i još je jednostavniji za korištenje. Nakon što otvorite stranicu e-lektire prijavit ćete se klikom na riječ prijava u gornjem desnom uglu ekrana (nemojte se registrirati).
Prijavit ćete se svojim AAI@EduHr elektroničkim identitetom (istim kojim se koristite za e-dnevnik).
Tek kad ste prijavljeni (znate da ste prijavljeni jer vam u gornjem desnom uglu umjesto prijava piše odjava) možete jednostavno pretraživati naslove i druge sadržaje koristeći vodoravnu traku izbornika: nudi vam se pretraživanje po autoru i po djelima, a u izborniku multimedija čekaju vas zvučne ili audio knjige.
Klikom na audio knjige otvara se izbornik u kojem su abecednim redom složene sve zvučne knjige. Potražite naslov koji vas zanima, kliknite i uživajte u slušanju.
Savjet više za sve vas koji ste previše na ekranima: skinite zvučnu knjigu na svoj mobitel, stavite slušalice, strpajte mobitel u džep i u šetnju!
Pokušavamo vam e-čitanje učiniti jednostavnijim i lakšim.
Ovo pitanje nije važno samo zbog nastave na daljinu, nego i svima nama kojima su ekrani neizbježni. Dobro je znati da neke stvari možemo raditi na bolji način. Pogotovo je važno u sadašnjoj situaciji u kojoj i mlađa djeca trebaju čitati e-knjige za lektiru.
E-knjige imaju svojih prednosti i mana. Mnogima je zastrašujuća i sama pomisao na njih, jer vide samo još jedan ekran, međutim e-knjiga postaje sve popularnija iz niza razloga.
Najlošiji izbor je čitati e-knjigu s ekrana laptopa. Najbolji izbor za čitanje e-knjiga je e-čitač.
Vjerojatno ga nemate, ali svaki tablet se pretvara u e-čitač uz pomoć dobre aplikacije za čitanje (i mobitel isto, ali je mobitelu ipak manji ekran, pa je i manje dobar izbor). Predlažemo svima, ako već nemaju nešto slično (coolreader, kindle amazon...) da obvezno instaliraju aplikaciju za čitanje (potražite u Trgovina Play ili App store).
Mi smo se za školske tablete odlučili za aplikaciju ReadEra jer je besplatna, nema reklama, praktična je i koristi za sve dokumente, ne samo knjige, čita ePub, pdf, word... Osim toga, besplatno je dostupna i aplikacija Omoguru koja je kompatibilna s e-lektirama, a olakšava čitanje osobama s disleksijom.
Što je to e-čitač?
E-čitač je gadget uz čiju pomoć možete jednostavno čitati e-knjige.
Sretno i uživajte u čitanju na svojim novim e-čitačima! 😉
Pozdravlja vas vaša knjižničarka Claudia
Navratite svaki dan, svaki dan ćete na zamišljenim policama pronaći nešto novo za učenje, čitanje i zabavu. (klikni!)
Prava priča ne počinje s bilo jednom, nego, lijepo se namjestite, zatvorite oči, otvorite uši i zamišljajte sve što čujete… Slušanje priča pokreće maštu, smiruje i tjera na razmišljanje.
1.a je poslušao svoju prvu lektiru „Mačak u čizmama“. Naučili su da neka priča postane lektira tek kad je svi pročitamo i kad nam služi da o njoj razmijenimo različita mišljenja. Puno nas je pitanja mučilo s razlogom, je li podjela nasljedstva bila poštena i je li mačak ipak bio prevarant… Raspravljali smo i o važnosti čitanja i čuvanja slikovnica, oslikali članske iskaznice i pogledali crtić o knjižnici; bila je to prava radna subota.
Na kraju smo uživali u još jednoj odličnoj čitalačkoj aktivnosti – zajedničkom čitanju: prvaši su, svako u svojoj slikovnici, pratili glasno izgovorene riječi priče uz pomoć velikih slova i dobrih ilustracija, i sve uspjeli pročitati iako još ne znaju sva slova. Baš su bili ponosni na sebe. Nadamo se početku jednog divnog prijateljstva, s knjigama...
Upisali smo se u školsku knjižnicu! Pričali smo priču o strašljivom mišu Janku koji nije očekivao susret s Mačkom u čizmama na tako lijepom i bezopasnom mjestu kao što je knjižnica. Razgovarali smo kakve bi to čitatelje poželjele knjige, ponovili pravila ponašanja u knjižnici,oslikali članske iskaznice i posudili Crvenkapicu. Malo ćemo čitati sami, malo uz pomoć roditelja, a priča koju svi znamo je dobar početak za raspravu, prva lektira je već to!
Započnite listati našu knjigu klikom na sliku!
Ovaj je projekt nastao u školskoj knjižnici kao dio velikog i vrlo uspješnog školskog projekta Moj grad u vremenu koji je izazvao veliko zanimanje naših sugrađana.
Moj grad u vremenu je prezentiran je kroz čak 33 teme vezane uz našu baštinu. Fotografije nam pričaju je jedna od tih tema, projekt je nastao u školskoj knjižnici s namjerom stvaranja male digitalne arhive starih slika Korčule.