preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petra Kanavelića Korčula

Login

Školski jelovnik

« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

 

Iz povijesti škole...

Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g. 

(pogledaj album starih fotografija)

Jelovnik

Kad zvoni?

Kad vozi bus?

Koliko vremena dnevno provodim za računalom?




 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 5. 2010.

Ukupno: 2615967
Ovaj mjesec: 6848
Ovaj tjedan: 579
Danas: 75

Javite nam se!

Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!

claudia.tarle@gmail.com

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Osvrt na parlaonicu: Šteti li kupovanje prirodi?
Autor: Gordana Curać Depolo, 11. 1. 2023.

Nakon gotovo tri godine u Domu kulture Liburna, 16. prosinca 2022. godine, održana je javna prezentacija školskog projekta UČIM – MISLIM - IMAM STAV I-GOVORIM kojega su pripremili učenici svih osmih razreda sa svojim mentorima. U dvorani su bili prisutni nastavnici, stručne suradnice, razrednici, učiteljice i građani, snimatelj Radio Korčule te učenici 7. razreda koji će dogodine biti domaćini. Posebne gošće su bile gradonačelnica Grada Korčule i izaslanica načelnice susjedne nam općine Lumbarde, koje smo pozvale na predstavljanje projekta upravo zato jer je ovogodišnja tema vezana za aktivnosti lokalne zajednice.

Ove godine povodom obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti govorili smo o malo drugačijoj, ali ne i manje opasnoj ovisnosti, a to je ovisnost o kupovanju. Konzumerizam je pojava suvremenog načina življenja koja za posljedicu ima gomilanje suvišnih stvari koje utječu na povećanje količine smeća, a ako se pravilno ne odlaže otpad tada utječe i na promjene u prirodi.

Vrijeme je uoči Božića u kojemu nas sa svih strana bombardiraju silnim reklamama, crnim pecima, popustima, nudi se sve i svašta, a mi bismo se trebali oduprijeti tome i voditi računa što i koliko kupujemo.

Naša škola provodi Erasmus+ projekt pod nazivom Djelujmo zajedno zelenije i  zdravije. Provođenjem ovog projekta želimo da svi učenici i građani u lokalnoj zajednici uvide nužnost edukacije o očuvanju prirode i važnost aktivnog djelovanja kako bismo naučili živjeti u skladu s prirodom i uvažavati je. Želimo biti inicijatori novih projekata za očuvanje okoliša kako u školi tako i u našem gradu. Projekt se provodi tijekom cijele školske godine pa je na početku prikazano slikama koje aktivnosti su se već ostvarile i koje su u tijeku (Kompostiranje i uzgoj biljaka u školskom vrtu, Dječji jedan s igrama od recikliranih materijala, Dan mira i sadnja stabla, Projekt Maslina i proizvodnja školskog ulja, Božićni sajam i eko proizvodi: začinska sol s biljkama iz vrta, zeleni čajevi, Projekt Mastershef od eko proizvoda, Upcycling ukrašavanje razreda, Projekt Vučedolska golubica od papira, Projekt Uređenje školskih hodnika i scenografije za školsku priredbu od recikliranih materijala).

Nakon toga učenici osmih razreda predstavili su rezultate svojih istraživanja, zaigrali su svi prisutni u dvorani kviz znanja, čuli smo uvažene goste, poslušali parlaonicu i na kraju su bili nagrađeni najuspješniji.

Deset grupa učenika istraživalo je različite teme zajedno sa svojim mentorima i predstavilo rezultate PPt prezentacijom. Sudjelovali su svi učenici.

Provedene su ankete o potrošnji džeparca među učenicima od 1. do 8. razreda. Rezultati su pokazali da mlađi učenici utječu na roditelje i na kupovinu te da nisu svjesni posljedica na okoliš, a stariji učenici više štede, kupuju manje i odlučuju uglavnom sami. Svjesni su utjecaja viška otpada na prirodu, ali nisu aktivni. Daruju stare igračke i odjeću.

Jedan grupa posjetila je lokalno komunalno poduzeće (mentorica Marija Šegedin) i doznala što planiraju u budućnosti oko zbrinjavanja otpada, a druga grupa je ispitivala javno mišljenje (mentorica Ružica Žuvela) pa su odgovorili na pitanje što o tome misle građani, a treća je ispitala mišljenje i stavove nastavnika (mentor Alan Farac) u školi. Grupa koja je bavila pojmom kompostiranja (mentorica Meri Amadeo) pokazala je na primjeru školskog vrta kako se gotovo jedna trećina otpada koja čini biootpad može korisno vratiti u prirodu, a sljedeća grupa je educirala prisutne kako postoje osim kompostiranja mogućnosti recikliranja, reduciranja, ponovne upotrebe i nove funkcije (mentorica Marina Mandić) starih stvari koje inače idu u otpad (reduce, reuse, recycle, upcycle). O trgovinama u budućnosti doznali smo kako digitalna transformacija može pomoći, a u prezentaciji o utjecaju medija (mentorica Claudia Tarle) osvijestili kako mediji utječu na kupovinu i koje su zamke oko nas.

Kviz znanja pripremila je stručna suradnica Darija Janković i nastavnik biologije i kemije Alan Farac. Odigrali su ga svi prisutni pomoću aplikacije Kahoot. Bilo je vrlo zabavno i poučno i od 117 igrača najbolja tri igrača su nagrađena prigodnim poklonom.

Parlaonicu su odigrale dvije grupe po deset učenika. Trajala je deset minuta i učenici su raspravljali o temi Šteti li kupovanje prirodi. Grupa afirmacija pokušala je dokazati da kupovanje šteti prirodi, da smo kao potrošači neodgovorni, da volimo kupovati i da često kupujemo impulzivno, kupljene stvari nam završe uglavnom u otpadu te da ne brinemo o tome kako utječu na prirodu kad završe u otpadu. Negacija je pokušala dokazati da kupovanje ne mora biti štetno ako se kupuje pametno, koristi popis, ne nasjeda reklamama, ako se otpad zbrinjava na pravi način i tako smanji ekološki otisak. Koristili su u argumentiranju činjenice koje su otkrili tijekom istraživanja. Pobijedila je afirmacija, a četiri najbolja govornika i grupa su nagrađena.

Na kraju se ravnatelj škole zahvalio svima i naglasio kako je važno provoditi ovakve i slične projekte u kojima škola zajedno sa svojim učenicima ukazuje i potiče svih nas kao i cijelu lokalnu zajednicu na aktivnije sudjelovanje u zaštiti okoliša.

Gordana Curać Depolo, koordinatorica projekta

Voditelji mini projekata: Alan Farac, Marina Mandić, Ružica Žuvela, Jakica Stanišić, Claudia Tarle, Darija Janković






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju