« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Početnički solfeggio glazbene škole s profesoricom Tihanom Penjak na Kostimiranom koncertu 2008. g.
(pogledaj album starih fotografija)
Imate sliku, komentar, kritiku, pohvalu... Sudjelujte u stvaranju stranica, javite se!
Protekla godina bila je izuzetno uspješna za našu školu na polju međunarodne suradnje i digitalnog učenja. Naši učenici i učitelji sudjelovali su u nekoliko eTwinning projekata, a trud i kreativnost uloženi u te projekte prepoznati su na nacionalnoj razini dodjelom prestižne nagrade National Quality Label.
Među nagrađenim projektima nalaze se projekti:
"Šteam-ajmo 2" – učenici 5. razreda (Ivana Fazinić i Jakica Stanišić)
„BWS – Boosting wellbeing at school“ – učenici 7. razreda (Maja Farac i Ružica Žuvela)
„My healthy life shop“ – učenici 8. razreda (Gordana Curać Depolo i Adriana Barčić)
National Quality Label nagrada potvrda je izvrsnosti, kvalitete i inovativnosti naših projekata u obrazovanju. Osnovna škola Petra Kanavelića nastavit će promovirati međunarodnu suradnju, kreativnost i razvoj digitalnih vještina, ponosna na uspjehe svojih učenika i učitelja u eTwinning zajednici.
Bravo za naše učenike i učitelje!
Radujemo se novim izazovima i projektima koji nas očekuju u nadolazećoj godini.
Već drugu godinu zaredom pod vodstvom nastavnica Jakice Stanišić i Ivane Fazinić učenici naše škole sudjeluju u eTwinning projektima koji populariziraju STEM područja. Prošle godine je to bio projekt „Djevojčice u STEM-u“ koji smo radili s nastavnicama Ivanom Šegedin i Tajanom Tasovac u osmim razredima. Ove godine sudjeluju peti razredi kroz projekt ŠTEAM-ajmo 2.
ŠTEAM-ajmo2 je projekt koji povezujemo STEM područja s umjetnosti. Nizom aktivnosti projekt potiče razvijanje kritičkog mišljenja, kreativno razmišljanje i usvajanje vještine rješavanja problema. Aktivno učenje u STEAM područjima potiče inovativnost, maštu i kreativnost učenika te primjenu naučenog, timski rad, suradnju i prilagodljivost te društvenu i kulturnu osviještenost.
Projekt je trajao od listopada do svibnja kroz niz kreativnih radionica.
U listopadu smo imali temu „ART THROUGH CULTURAL HERITAGE“ gdje smo tražili osne simetrije u Starom gradu. U studenom smo kroz temu „CODING AND DECODING“ naučili osnove kriptografije i kriptoanalize koristeći Cezarovu šifru. Prosinac smo dočekali u blagdanskom ugođaju pa smo pekli kolačiće i ponovili mjerne jedinice na praktičan način kroz temu „STEM AND KITCHEN“.
U siječnju smo uz temu “MATHEMATICS AND UNITS OF MEASUREMENT“ učili mjerne jedinice zamjeru kuta i ukrasili pano slovima svojih imena kojim smo prvo određivali kutne mjere. Veljača je bila mjesec za obilježavanje značajnih datuma („MARKING OF SIGNIFICANT DATES“) kada smo kroz radionicu „Gejmaj sigurno“ obilježili Dan sigurnijeg interneta. U ožujku smo izrađivali model robotske ruke od kartona kao dio teme „CREATION OF MODELS“. Travanj smo ponovno išli u staru gradsku jezgru gdje smo s lokalnim vodičem istraživali povijest grada i sve povezali s matematikom kroz igru potrage za blagom (tema: „STEM AND HISTORY“). Svibanjska radionica je možda bila i najzanimljivija kada smo kroz temu „EXPERIMENT IN TEACHING“ postali mali znanstvenici. U istom mjesecu smo kroz temu „MANUAL I DIGITAL“ zaigrali poznatu igru kamen-škare-papir pomoću microbitova i na klasičan način.
Ovaj projekt polako privodimo kraju te smo kroz istraživanje i kreativnost poboljšali usvojenost ishoda u predmetnim kurikulumima STEM predmeta i međupredmetnim temama. Uz sve to smo se i dobro zabavili, puno toga naučili i veselimo se novim eTwinning projektima na jesen.
Klikom na opširnije pogledajte sve plakate!
Učenici petih razreda su se upustili u izradu modela robotske ruke od kartona u sklopu eTwinning projekta ŠTEAM-ajmo 2. Uz pomoć svojih nastavnica iz informatike i matematike stvorili su model robotske ruke po uzoru na vlastitu.
Proces izrade modela robotske ruke počeo je istraživanjem anatomije i funkcije ljudske ruke. Učenici su proučavali kosti, mišiće i zglobove, te su razumjeli kako se različiti dijelovi povezuju kako bi omogućili pokretljivost i manipulaciju predmetima.
Nakon što su stekli osnovno razumijevanje, učenici su prešli na dizajniranje svojih modela. Koristeći osnovne materijale poput kartona, ljepila i drva, učenici su oblikovali svoje modele. Svaka faza izrade bila je prilika za učenje i poboljšanje. Od rezanja i oblikovanja kartona do spajanja dijelova i testiranja funkcionalnosti, učenici su aktivno primjenjivali svoje STEM vještine i rješavali probleme koji su se pojavljivali.
Konačni rezultat bio je impresivan - funkcionalni modeli robotskih ruku koji su simulirali pokrete ljudske ruke. Učenici su bili oduševljeni svojim postignućima i ponosno su predstavili svoje modele. Nadamo se da je ovaj projekt bio inspiracija za buduće inovatore i inženjere.
Još fotografija pogledajte ovdje.
U sklopu projekta ''Održiva poljoprivreda i društvo u doba klimatskih promjena'' udruga Permakultura iz Splita u PŠ Lumbarda održala je dvije zanimljive eduaktivne radionice.
Prva je bila ,,Put prema zerowaste-u'' koja je za cilj imala potaknuti učenike da razmišljaju što je otpad, kako ga smanjiti ili barem ponovno upotrijebit. Potom su učenici u centru mjesta kroz radionicu ''Izrada presadnica povrća'' imali priliku upoznati čudesan svijet uzgoja vlastitih povrtnih kultura.
Svaki učenik svoju je sadnicu ponio sa sobom na daljnju brigu. Na radionicama su sudjelovali i učenici e -Twinning projekta Boosting Wellbeing at School. Poučno, korisno i zabavno! Za svaki naš mali korak prema smanjenu otpada, priroda će nam se odužiti velikom zahvalnošću!
Za više fotografija klikni na opširnije!
Danas su učenici eTwinning tima u sklopu projekta “Boosting Wellbeing at Schools“ bili u posjeti Marko Polo centru. Voditelj Centra, Vicko Marelić, dao nam je puno korisnih i zanimljivih informacija o tom svjetskom putniku i istraživaču koji je nesumnjivo povezan s našim gradom.
Marko je sudjelovao je u bitci između Venecije i Genove koja se dogodila 1298. u našem kanalu, a nakon koje je zatočen i odveden u zatvor u Genovu. Tamo je uz pomoć talijanskog pisca Rustichellia nastala knjiga „Čuda svijeta“ poznata i pod nazivom „Il Millione“, zahvaljujući kojoj je cijeli svijet dobio saznanja o do tada nepoznatim istočnim dijelovima svijeta.
Ove godine slavimo 700. godina od smrti Marka Pola pa je i to razlog da više naučimo o slavnom istraživaču, putniku, avanturisti, trgovcu i putopiscu koji je važan dio naše povijesti i tradicije.
Today, students from the eTwinning team, as part of the project "Boosting Wellbeing at Schools," visited the Marco Polo Center. The Center's Director, Vicko Marelić, provided us with plenty of useful and interesting information about this world traveler and explorer who is undoubtedly connected to our city. Marco participated in the battle between Venice and Genoa, which took place in 1298 in our channel, after which he was captured and taken to prison in Genoa. There, with the help of the Italian writer Rustichelli, the book "The Book of Wonders," also known as "Il Milione," was created, thanks to which the whole world gained knowledge about previously unknown eastern parts of the world. This year marks the 700th anniversary of Marco Polo's death, which is another reason for us to learn more about this famous explorer, traveler, adventurer, merchant, and travel writer who is an important part of our history and tradition. And we took some time to stroll around the Old Town of Korčula.
What do you think about visiting us?!:)) Pogledajte fotografije!
Prvi Zoom sastanak vodila je koordinatorica projekta iz Turske, a u projektu sudjeluju učitelji i učenici iz Hrvatske, Francuske, Italije, Španjolske i Rumunjske. Projekt ima mjesečne aktivnosti i ishode te će se moći pratiti rad svih sudionika na mrežnim stranicama eTwinninga i uspoređivati s drugim sudionicima. Planirane su i zajedničke aktivnosti kojima se najviše radujemo. Iz naše škole u projektu sudjeluju učenici 5. razreda.
Dobili smo čestitke od djece iz Latvije, naše škole partnera iz eTwinnning projekta Boosting Wellbeing at School. Razveselili smo se jer smo se svi zajedno odvikli slati i dobiti čestitke i pisma budući smo stalno u vezi jedni s drugima ali dobiti pismo ima posebnu draž! I mi smo njima poslali pisma, upoznali ih sa svojim hobijima, obavezama i onim što nas čini zanimljivima. Nadamo se da ćemo ovakav običaj održavati i dalje. Čokolada nas je, naravno, dodatno oraspoložila😊. Klikni na opširnije!
Učenici petih razreda su se uključili u uzbudljiv eTwinning projekt pod nazivom "Šteamajmo2". Ovaj inovativni projekt, koji se fokusira na STEM područja (znanost, tehnologija, inženjering i matematika), omogućuje učenicima da istražuju, uče i surađuju s vršnjacima iz drugih škola diljem Hrvatske.
Prva aktivnost koju su učenici proveli bila je posvećena istraživanju kulturno povijesne baštine kroz matematičke oblike. Njihov zadatak je bio tražiti osne simetrije u staroj gradskoj jezgri grada Korčule. Kroz istraživanje su dublje upoznali povijest svojeg grada i njegovu bogatu baštinu. Šetali su stoljetnim ulicama dok su tražili simetrične elemente u arhitekturi. Otkrili su fascinantne simetrije u prozorima, vratima i zgradama koje su stoljećima oblikovale grad. Svaka simetrija koju su pronašli pričala je priču o prošlim vremenima i umjetnicima koji su ih stvarali. Ovaj sat nije samo proširio njihova znanja, već je također inspirirao učenike da budu ponosni na svoj grad i angažirani u njegovom očuvanju.
Kroz drugu aktivnost bavili su se područjem tehnologije, konkretno, kodiranjem i dekodiranjem. Učenici su upoznali osnove programiranja i kriptografije kroz igre i aktivnosti koje su ih poticale na rješavanje problema i logičko razmišljanje. Naučili su što je Cezarova šifra i kako koristiti Cezarov krug, a ponovili su i što je ASCII norma i kako možemo i pomoću nje pisati tajne poruke. Na kraju su po školskim hodnicima tražili kodirane poruke i tako upoznali imena nekih naših poznatih znanstvenika iz STEM područja.
Treća aktivnost bila je vezana uz STEM u kuhinji. Pekli smo palačinke i radili razne božićne kolačiće, te pritom utvrdili znanje o mjernim jedinicama, masi i volumenu.
Voditeljice projekta "Šteamajmo2" su nastavnice Jakica Stanišić (informatika) i Ivana Fazinić (matematika), a nastavlja se i u sljedećem polugodištu uz brojne radionice i aktivnosti. Cijelu fotogaleriju pogledajte ovdje.
Ove godine smo se odlučili za novi način kako za predstojeće Božićne i novogodišnje blagdane ukrasiti prostorije i okoliš škole kako bismo bili u skladu s ciljevima Erasmus+ projekta i ekološkim principima.
Na satovima razrednika učenici su izrađivali ukrase metodom upcyclinga od starih žarulja, čepova, tanjura, čaša, knjiga i slično. Zabavili smo se a istovremeno naučili da možemo uljepšati naš prostor ne trošeći na kupovanje novih ukrasa i iskorištavajući predmete koje bismo inače bacili.
Svaki mali korak može puno doprinijeti očuvanju okoliša! Veseli nas što su i naši partneri u eTwinning projektu “Boosting Wellbeing at School“ našli kreativnost i inspiraciju u našoj ideji. https://www.instagram.com/p/C0rIQyyttQp/?igshid=MTRhZmU1ODE2NA==
Klikni na opširnije!
U sklopu eTwinning projekta Boosting Wellbeing at School, psihologinja naše škole održala je predavanje na temu Cyberbullying in my school: What do we do? Na online Zoom sastanku sudjelovali su učitelji koji su dio projektnog eTwinning tima. Predavanje se razvilo u koristan i zanimljiv razgovor i razmjenu iskustava među sudionicima, osobito vezano uz postupanje sa žrtvama i nasilnicima u slučaju nasilja ali i na temu mobitela i sve veće vezanosti učenika za tehnologiju.
Kao ilustracija navedenog problema ovisnosti o mobitelima je za eTwinning mini – project “Would you like to be a gamechanger?“ izabran crtež naše učenice Mije Skokandić koji nam prikazuje ovisnost i slobodu kao izbor.
https://www.instagram.com/p/C0gLhHAtbPV/?igshid=NTM1NmNjNWFlNw==
U sklopu Mjeseca borbe protiv ovisnosti sedmaši i članovi eTwinning tima su se na satovima engleskog jezika bavili ovisnošću o tehnologiji, osobito mobitelima te kako uspostaviti ravnotežu između offline i online svijeta. Svjesni smo da je tehnologija dio našeg života ali može izazvati značajne probleme ako joj pristupimo nekontrolirano, osobito u razdoblju odrastanja. Organizirali smo parlaonice pod nazivom “Health and Tech“ u kojima su svi sučenici udjelovali u svojim timovima, boreći se za ili protiv ekrana. Ogledni sat bio je pred razrednicima sedmaša i članovima stručne službe. Sve pohvale za zastupanje svojih stavova, gorljivu diskusiju kao i za vješto korištenje engleskog pri argumentiranju! Istovremeno su se osmaši bavili problemom cyberbullinga. Knowledge is power!
Za još fotografija klikni na opširnije
Učenici 5. razreda uključili su se u novi eTwinning projekt MY GAME WORKSHOP koji je započeo u studenom i trajat će do travnja. Učenici će surađujući s učenicima iz Italije, Turske, Španjolske i Rumunjske naučiti komunikacijske vještine, vještine snalaženja u prostoru, kreativne sposobnosti u osmišljavanju igara kao modela učenja (online i tradicionalnih igara), međusobnog uvažavanja i poštovanja pravila, važnosti boravka u prirodi i tjelesne aktivnosti. Radujemo se zajedničkim susretima i učenju novih vještina! Voditeljice projekta su: Gordana Curać Depolo i Adriana Barčić.
U sklopu eTwinning projekta „Boosting Mental Wellbeing“ održali smo plesnu radionicu. Učili smo kako se pravilno rastezati što nam je svima neophodno budući toliko vremena provodimo sjedeći pred raznim ekranima. Uspjeli smo pjesmu „Ella E“ popratiti plesnim koracima. Bilo je zabavno, nekima izazovno, u svakom slučaju drugačije i poželjno. Hvala Tini i T Dance na svesrdnoj pomoći i suradnji. Ovo je jedan od načina kojim želimo poboljšati raspoloženje i mentalno zdravlje učenika naše škole.
klikni na opširnije za još fotografija.
Evo nam još jedan eTwinning projekt koji nas jako veseli: Boosting Wellbeing at School. Cilj mu je promovirati dobro raspoloženje i zdravlje i širiti dobre vibracije u školi! U projektu sudjeluju timovi iz Turske, Grčke, Italije, Rumunjske, Portugala, Litve, Španjolske i mi.
Prvo smo napravili logo s kojim uskoro idemo u utrku za najbolji logo projekta. Zahvaljujemo Ivani Sardelić na trudu i kreativnosti i nadamo se pobjedi! Njen logo smo izabrali kao najbolji iako ni ostali nisu zaostajali.
Danas smo sudjelovali na obilježavanju Dječjeg tjedna i Dana djeteta zajedno sa učenicima od 1. do 4. razreda i njihovim učiteljicama. Pregršt aktivnosti za dobro raspoloženje.
Naš mali tim učenika poslao je sliku događanja u svijet! Naravno da su sudionici projekta primijetili da živimo u raju.
Nakon gotovo pola godine zajedničkog rada 13 nastavnika i preko 150 učenika iz 6 škola diljem Europe završen je eTwinning projekt HEALTHY LIFE SHOP u kojemu su učenici trebali osvijestiti važnost zdrave prehrane, tjelesne aktivnosti, dobrotvornog rada te zajedničkog djelovanja u društvu.
Upoznala sam kolege iz drugih zemalja koji se bore sa sličnim problemima, ali suradnjom vidimo da se mogu postići pomaci zahvaljujući digitalnim tehnologijama. Sretna sam što sam uspjela zajedno s koordinatoricom Gun Dogan ostvariti projekt. Radujem se nekoj novoj suradnji.
klikni na opširnije
Kako bi trebao izgledati grad budućnosti? Odgovor na ovo pitanje učenici 4.a razreda OŠ Petra Kanavelića potražili su zajedno s učenicima College Jacques Prevert u Francuskoj i ICS Anna Molinaro Carelli iz Italije radeći na eTwinning projektu City of tomorrow.
Na početku projekta učenici su se predstavili i upoznali ostale sudionike sa svojim gradom. Nakon toga osmislili su i predstavili svoj grad budućnosti. Iskoristili smo plakat grada Korčule koji su učenici izradili godinu ranije učeći o povijesti i kulturnoj baštini svojega grada.
Na plakat smo dodali sve što bi zeleni grad budućnosti trebao imati. Zatim smo snimili video u kojemu smo opisali naš grad budućnosti i podijelili ga s ostalim sudionicima projekta.
Uživali smo gledajući radove svojih novih prijatelja i uvidjeli da smo imali neke zajedničke ideje a ujedno i naučili i nešto novo.
U našoj školi 27.4. kao dio eTwinningovog projekta "Djevojčice u STEM-u" održalo se ekipno natjecanje iz informatike. Natjecanje je pristupilo 64 tima iz cijele Hrvatske, a kao i do sada našu školu predstavljala su 4 tima. U svakom timu su dvije cure iz sedmog i dvije cure iz osmog razreda. Natjecanje se održalo online i sastojalo se od 20 zadataka iz područja osnova informatike, digitalne kompetencije, računalnog razmišljanja te programiranja.
Naše STEM cure jako su se dobro snašle i postigle izvrsne rezultate. Čestitamo im od srca.
Jos jednom velika hvala Centru za kulturu koji nam je donirao besplatne kino ulaznice za najbolji tim, a to su ovog puta Maia Kraljević, Marija Favro, Ani Šain i Iva Šain iz tima curke1234.
Zdravlje je najveća vrijednost svakog pojedinca. Ne možemo birati zdravlje, ali možemo izabrati zdrav način života. Zdrav način života nije nešto što nam je dato ili urođeno, već mora da se strpljivo razvija tokom života. Učenici naše škole u ovom projektu razvijaju zdrave navike. Osim fizičke aktivnosti i zdrave prehrane važna je i socijalna interakcija jer pomaže u održavanju dobrog mentalnog i emocionalnog zdravlja. Evo kako su učenici eTwinning grupe tijekom ekskurzije pokazali koliko su empatični.
Povodom Međunarodnog dana žena, 8.3.2023., u našoj školi održalo se ekipno natjecanje iz kemije, biologije, fizike i matematike pod nazivom „Djevojčice u STEM-u“. Natjecanje je dio ETwinningovog projekta „Djevojčice u STEM -u“ kojim se potiče djevojčice na zanimanje prema prirodnim znanostima o kojem ste već mogli čitati na stranicama naše škole.
Na natjecanju su sudjelovale djevojčice 7. i 8. razreda iz čak 120 škola diljem Republike Hrvatske. Našu školu predstavljala su 4 tima.
1. tim: Marija Skeleta, Hana Muminagić, Maša Veić i Sara Krivičić;
2. tim: Laura Milina, Antea Andrijić, Eva Barčot i Nika Dračevac;
3. tim: Nika Ana Batistić, Laura Tedeschi, Nikol Šestanović i Nikolina Turudić;
4. tim: Maia Kraljević, Marija Favro, Ani Šain i Iva Šain.
Zadaci su bili zanimljivi, povezivali su gradiva iz STEM predmeta pa nisu bili nimalo laki. Cure kažu da su se umorile rješavajući ih, ali im je bilo zabavno jer su radile u timu. Službene rezultate još čekamo, mislimo da i nisu važni, već je najvažnije da u našim djevojčicama potičemo interes za prirodne znanosti.
Ponosni smo što smo sudjelovali. Stekli smo mnoga vrijedna iskustva i s nestrpljenjem čekamo natjecanje iz informatike koji će se kao dio istog projekta organizirati sljedeći mjesec.
Na samom kraju zahvaljujemo Centru za kulturu koji nam je kao i mnogo puta do sada donirao besplatne kino ulaznice za najbolji tim.
Kako poboljšati učenje kroz pokret? Kako vježbati koncentraciju i koordinaciju? Naši eTwinning prijatelji iz Turske su nam pokazali, te zajedno s učenicima iz Italije, Poljske i Grčke vježbamo u isto vrijeme. Možete pokušati i vi na linku: https://www.youtube.
Sudjelovale smo na prvom online sastanku s kolegama iz Turske, Italije, Grčke i Poljske. Nastavnica Irena Matić i ja predstavile smo sebe i svoju školu.
Susret je bio zanimljiv, dinamičan i dugotrajan jer smo osim jezične barijere trebali usuglasiti aktivnosti u različitim vremenskim zonama. Uglavnom, tijekom ožujka planirali smo nekoliko zajedničkih aktivnosti koje ćemo objaviti kako se budu odvijale. Radujemo se zajedničkim aktivnostima s učenicima!
ETwinningov projekt Djevojčice u STEM-u zamišljen je kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Projekt traje 8 mjeseci (od studenog 2022. do lipnja 2023.) pod koordinacijom Prve osnovne škole Ogulin i Osnovne škole Viktorovac, a naša škola sudjeluje zajedno s gotovo sto škola diljem Hrvatske. Čak 16 djevojčica sedmih i osmih razreda naše škole je uključeno u projekt koji vode nastavnice STEM predmeta, Ivana Fazinić, Jakica Stanišić, Ivana Šegedin i Tajana Tasovac.
klikni na opširnije
MY HEALTHY LIFE SHOP je novi etwinning projekt učenika 7. a i 7. b razreda. Voditeljice su Gordana Curać Depolo i Irena Matić. Planira se s učenicima u trajanju od tri mjeseca surađivati i učiti nove sadržaje koje se tiču zdravih životnih navika zajedno s vršnjacima iz Turske, Italije, Španjolske i Poljske. Radujemo se novim iskustvima!
The protection of health is; It is the regulation of the environment in which the person is in both physical and social sense and minimizing the risks in them.
Our aim; It is for our children to exhibit health-promoting and protective behaviors so that they can grow and develop in a healthy way. Healthy lifestyle behaviors; The motivation of individuals is to adopt a healthy lifestyle for a healthy society, based on their psychological, personal, cognitive and behavioral characteristics. They should be equipped with the right information to improve their health.
Kratki film kojim smo opisali našu školu u eTwinning projektu :)
Stare stvari koje bismo možda bacili u smeće i time povećali količinu otpada možemo oživjeti, vratiti u upotrebu uz malo mašte i truda.
klikni na opširnije